پایگاه اینترنتی رسمی علی کریمی

:.علی کریمی:. .: Ali Karimi :.

پایگاه اینترنتی رسمی علی کریمی

:.علی کریمی:. .: Ali Karimi :.

علی کریمی: پرسپولیس- بایرن مونیخ، اتفاق شیرینی در راه است

 
ای کاش یکصدهزار شاخه گل داشتم
برای تجلیل من ته صف هستم
از بایرنی ها با غذای ایرانی پذیرایی کردم
به آلمانها گفتم گول هشتم بودن پرسپولیس را نخورید
بایرن در این بازی سرخپوش است

دیدار پر جاذبه ی بایرن مونیخ- پرسپولیس گرمی خاصی در این روزهای سرد به فوتبال ایران آورده است .
یکی از جاذبه های این بازی علی کریمی است. به طوری که او تبدیل به سوژه ی اول این مسابقه شده و
اکثر رسانه های ورزشی خبرهای این بازی را با علی کریمی شروع می کنند.
همین توجه و ابراز تمایل رسانه ها و تقاضاهای بسیاری که برای مصاحبه با علی کریمی شده بود ما را بر آن داشت تا پس از تمرین بعد از ظهر در هتل امارات تاورز ساعتی سوالهای رسیده را با  بازیکن شماره 8 سابق پرسپولیس و امروز بایرن مونیخ را در میان بگذاریم.

 

حدود 5 سال از جدایی تو با پرسپولیس می گذرد. برای این بازی چه احساسی داری؟

اتفاق شیرینی در پیش است. دچار حالتهای خاصی شده ام . گرچه پیراهن بایرن را بر تن دارم اما هنوز من بند نافم را از پرسپولیس و فوتبال ایران نبریده ام. جایگاهها را که بخاطر می آورم بوی آشنایی می دهند و مهر و محبت تماشاگران در سرم می پیچد. فریادهای تماشاگران دو آتشه ی پرسپولیس زنگ مخصوصی دارد که دلم برای آن خیلی تنگ شده است. خلاصه پر از احساس و شادی هستم

از این مسابقه چه انتظاراتی داری؟
نوعی دلشوره دارم. می ترسم در غوغای احساسات و تشریفات و مانور های تبلیغاتی اصل قضیه که همانا میهمان نوازی . نظم و ترتیب و برگزاری مسابقه در سطحی مورد قبول میهمانان آلمانی کم بیاوریم. با پشتکار و توجهی که تیم برگزار کننده ی این بازی به رهبری آقای انصاری فر از خود نشان داده اندامیوارم که در یک سطح حرفه ای همه چیز با نظم و ترتیب ویژه ای پیش برود .

آیا بایرنی ها در این بازی به دنبال نتیجه هستند یا اهداف دیگری را در سر دارند ؟
باور کنید تنها چیزی که در فکر آنها نیست نتیجه و برد و باخت در این بازی است. ماگات سخت ترین تمرینات را در این چند روزه شروع کرده  و نهایت فشار را در تمرینات می آورد. با این حال او همیشه جدی و سرسخت است. حتی در تمرینات هم به بازیکنان ما رحم نمی کنند . از این رو با آنکه در بدنسازی و در راه آمادگی برای نیم فصل دوم بوندسلیگا برنامه ها را دنبال می کنیم این بازی یک بازی جدی و پیکاری بسیار دلاورانه خواهد بود

بایرن مونیخ با چه ترکیبی برابر پرسپولیس ظاهر می شود؟؟ آیا تمام ستارگان شما به میدان می آیند؟؟
کسی از کارهای ماگات سر در نمی آورد. جز سانتاکروز که مصدوم است تمامی بازیکنها حاضر هستند. در چنین میدانهایی ماگات نهایت استفاده را در شناسایی چهره های کمتر به خدمت گرفته شده انجام می دهد. فکر می کنم در هر نیمه او یک تیم را به میدان بفرستد.

بچه های بایرن مونیخ در مورد این مسابقه به تو چه میگویند؟؟
بعضی از بازیکنان که با تیم ملی آلمان به تهران آمده اند نوعی آشنایی با جو ایران دارند و دیگران هم بیشتر از من در مورد یکصد هزار تماشاگر سوال می پرسند و خلاصه اینکه کلیه ی بازیکنها نوعی هیجان برای رفتن به سرزمین ناشناخته را دارند.

بسیاری می پرسند که شما با دسته گل به خدمت مربیان سابق خود می روی؟
حتماً !! این کمترین کاری است که به عنوان قدرشناسی از مربیان خود علی پروین و سایر مربیان می توانم داشته باشم. اما افسوس که برای احساسات تماشاگران که همیشه به من محبت داشته اند دستم خالی است و ای کاش یکصد هزار شاخه ی گل داشتم و تقدیم آنها می کردم.

چرا با تجلیل از خود در این مسابقه مخالفت کرده بودی ؟
من ضمن تشکر و سپاس از کسانی که قصد تجلیل از مرا داشتند یاد آور شدم که هستند کسانی که صد بار بیشتر از من پیراهن پرسپولیس را پوشیده و صد برابر من به پرسپولیس خدمت کردند . چنانچه صحبتی از تجلیل باشد من ته صف و خیلی ها جلوتر از من هستند. امیدوارم که منظور من را به مسائل دیگری تعبیر و توجیه نکرده باشند.

گفته می شود که شما از علی پروین خواسته ای برادرت فرشید در دروازه باشد.
 این خبر ساخته ی دروغ پردازانی است که چنین شایعات و خیالبافی هایی را به نام من انتشار می دهند.تیم پرسپولیس توسط مربی اش انتخاب می شود و من هرگز به خود اجازه نمی دهم  که چنین تقاضای نامشروعی داشته باشم. فرشید به خاطر آنکه برادر من است شاید کمتر به حق طبیعی خود برسد. همانطور که برادر کوچکترم میلاد با تمام شایستگی در تیم امیدهای پاس جایی ندارد و مربی تیم علیرغم داشتن جای خالی او را پشت خط نگه داشته است

شما چرا انقدر کوتاه  و سریع به تهران می آیید و باز می گردید؟
من در جریان کارها نیستم اما توافقاتی که شده بخاطر برنامه های فشرده ی تیم بایرن مونیخ در اردوی زمستانی است و ماگات نمیخواهد حتی 1 ساعت را از دست بدهد. به این خاطر با یک هواپیمای چارتر صبح می آییم و بعد از بازی هم باز می گردیم.
در چنین موقعیتی که اخبار مسموم به خصوص در اروپا از بابت حضور تیمهای بزرگ در ایران وجود دارد ، تیم بایرن مونیخ این سد را شکسته و علیرغم مخالفتهای فراوان به این سفر دوستانه تن داده است. که این سفر می تواند پیامهای بسیاری را برای خیلی ها داشته باشد.
امیدوارم تا تیم بایرن مونیخ با خاطره ای خوش و رضایت مندی کامل ، حامل خبرهای امیدبخشی برای دیگرانی که فوتبال ایران را نحریم کرده اند باشد.

شنیده ایم که با غذاهای ایرانی از همبازیهای خود پذ یرایی کرده ای
در مونیخ قول یک شام ایرانی را به بچه ها داده بودم اما در آنجا جای مناسبی را پیدا نکردم از این رو گفتم یا در تهران و یا در دبی شما را با غذاهای ایرانی آشنا می کنم. به دبی که رسیدیم آنها مرتب می گفتند پس کو غذاهای ایرانی؟؟ از این رو تیم بایرن مونیخ را دسته جمعی به یک رستوران شیک ایرانی به اسم شبستان بردم و آنها  از غذاهایی که برایشان نا آشنا بود بسیار لذت بردند

تمرینات شما در دبی چگونه است؟؟
هیچکس انتظار نداشت که ماگات در شروع نیم فصل دوم چنین سفت و سخت و سنگین تمریناتی را برنامه ریزی کند. دوره ی دوم بدنسازی بسیار سخت و توانفرساست. به طوری که روزانه دو بار صبح و بعد از ظهر علاوه بر کار با توپ و کارهای تاکتیکی، دوهای سنگین، دویدن روی پله های بلند و دوهای سرعت و 400 متر، تمام بچه ها را از نفس انداخته است.

بچه های بایرن از شما نمی پرسند که چرا تیم سابق شما هشتم است؟
اتفاقاً چرا.  سه چهارتا از خبرنگارهای آلمانی و بازیکنان همین سوال را از من کرده اند و گفته اند که تیم بایرن مونیخ با تیم هشتم باشگاههای ایران بازی می کند ؟ من به آنها گفته ام که فریب چنین رده بندی را نخورید پرسپولیس دچار مشکلاتی بوده که شماها از آن سر در نمی آورید. این تیم از تیم اول ایران چیزی کم و کسر ندارد و اصولاً سه چهار تیم هستند که قدرت آنها با هم بسیار نزدیک است. در ضمن به آنها گفتم که وقتی من در این تیم بودم پرسپولیس قهرمان بود و حالا هم در حد یک قهرمان است.

چه احساسی داری که در برابر دوستان نزدیک و صمیمی خود قرار میگیری؟؟
با آنکه حدود 5 سال است که از این تیم دور شده ام  . اما آنچنان خود را به آنان نزذیک می بینم که می ترسم در جریان مسابقه پاسهایم را به اشتباه به آنها بدهم.

تعدادی از طرفداران بایرن و خبرنگاران با شما به دبی آمده اند؟
عده ای از هواداران بایرن مونیخ که همه جا با تیم هستند تا تهران هم خواهند آمد. هم اکنون حدود 20 خبرنگار و عکاس هم با ما هستند که هر روز در تمرینات . تمام ریزه کاریهای بایرن مونیخ را انعکاس می دهند. آنها هم با ما به تهران خواهند آمد.

شما چه پیراهنی می پوشید؟
بایرن مونیخ از 3 رنگ قرمز،مشکی و  طلایی استفاده می کند اما در این سفر فقط لباسهای قرمز را با خود آورده ایم و حتماً در تهران قرمز پوش هستیم.

داور مسابقه مسعود مرادی است. این از نظر بایرنی ها ایرادی ندارد؟
برای آنها این مسابقه دوستانه در راه آمادگی تیمی شناخت بیشتر نفرات و ایجاد مهر و محبت و دوستی در اهمیت اول قرار دارد و هیچ اهمیتی ندارد که داور کجایی باشد. به خصوص آنکه مسعود مرادی از داوران طراز اول و کاربلد ایران می باشد. و حتماً در این مسابقه برای معتبر شدن خود استفاده خواهد کرد.

ممنون که در این مصاحبه شرکت کردی
ممنون از شما و همه ی خبرنگاران و هوادارانی که به بنده لطف دارند و جویای وضعیت من هستند.


نظرات 1 + ارسال نظر
Dash Amin چهارشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 05:40 ب.ظ http://dash-amin.blogfa.com

salam

man ke har vaght miam too web loget koliiiiiii hal mikonam aslan roohiam avaz mishe

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد