پایگاه اینترنتی رسمی علی کریمی

:.علی کریمی:. .: Ali Karimi :.

پایگاه اینترنتی رسمی علی کریمی

:.علی کریمی:. .: Ali Karimi :.

کار‌شناسی فینال جام یورو توسط علی کریمی!

ستاره محبوب تیم ملی و پرسپولیس گفت: «به نظرم اسپانیایی‌ها نتوانستند مثل جام جهانی بازی کنند و در واقع خیلی انتظارات را برآورده نکردند.»

امشب رقابت‌ اروپایی‌ها در یورو ۲۰۱۲ به پایان می‌رسد. ساعت ۲۳: ۱۵ امشب دو تیم اسپانیا و ایتالیا رودرروی هم قرار می‌گیرند تا قهرمان چهاردهمین دوره آن مشخص شود. علی کریمی درباره این بازی حساس و پیش‌بینی‌اش از قهرمان جام چهاردهم گفتگویی انجام داده که می‌خوانید. کاپیتان پرسپولیس نظر قاطعی در مورد قهرمان نمی‌دهد اما شانس ایتالیا را بیشتر می‌داند.


* از حذف آلمان شروع کنیم.

- متأسفانه من بازی آلمان – ایتالیا را ندیدم اما آلمان‌ها این بار هم مثل دفعات گذشته موفق به شکست ایتالیا نشدند. به نظرم تیم ایتالیا خیلی باتجربه عمل کرده و در واقع این هنر سرمربی تیم است که از نفراتش به بهترین شکل استفاده می‌کند و شاید همین مسأله هم یکی از دلایل رسیدن آن‌ها به فینال باشد.


* خیلی‌ها اسپانیا و آلمان را فینالیست می‌دانستند.

- شاید بعضی‌ها روی ایتالیا برای فینالیست شدن حساب باز نمی‌کردند اما فوتبال همین است و باید از فرصت‌ها استفاده کرد. البته شانس هم مهم است. یک موقع پنالتی شما پس از برخورد به تیر وارد دروازه می‌شود و یک بار هم به بیرون می‌رود، اتفاقی که در بازی پرتغال و اسپانیا افتاد.


* و در مورد اسپانیا؟

- به نظرم آن‌ها نتوانستند مثل جام جهانی بازی کنند و در واقع خیلی انتظارات را برآورده نکردند.


* پس یعنی شانس قهرمانی ایتالیا بیشتر است؟

- پیش‌بینی قهرمانی خیلی سخت است اما اگر ایتالیا مثل ۳-۲ بازی آخرش باشد شانس بیشتری دارد ولی تا قبل از شروع بازی نمی‌توان شانس بیشتری را برای هیچ کدام از دو تیم قایل بود.


* اگر بازی به پنالتی بکشد چطور؟

- باز هم ۵۰ – ۵۰ است. به هر حال بعد از ۱۲۰ دقیقه بازی، آن هم با فشار هواداران دو تیم، زدن پنالتی خیلی سخت است و تمرکز بالایی می‌خواهد و بعضی وقت‌ها در این بازی‌های حساس پای بازیکن به خاطر همین فشار و استرس یاری نمی‌کند چون فینال است.

علی کریمی: یک سال دیگر من را تحمل کنید

  کریمی معتقد است هرکس که در فصل نقل و انتقالات زرنگ تر باشد می تواند بازیکنان بهتری جذب کند.
 
«باید زودتر کار را شروع کنیم،به نظر من همین امروز هم دیر است.»این حرف را علی کریمی پس از پایان تمرین امروز در جمع خبرنگاران زد.

او در واکنش به این سوال که فکر می کند چه کسی روی نیمکت پرسپولیس می نشیند گفت:«باید بهترین گزینه انتخاب شود. به نظر من فردی که به پرسپولیس می آید باید بتواند به تیم خدمت کند.یک ماه به شروع لیگ مانده و باید محکم و با قدرت تیم خود را ببندیم چون کار سختی در ادامه بازی‌ها داریم.بازیکنان بسیار خوبی جذب کرده‌ایم. جا دارد به تک تک بازیکنان پرسپولیس که به این تیم اضافه شده‌اند خیر مقدم بگویم و برای آنها آرزوی موفقیت کنم و یک خسته نباشید به بازیکنانی بگویم که دیگر در جمع ما نیستند و از ما جدا شده‌اند. برای این بازیکنان در تیم‌های دیگر آرزوی موفقیت می‌کنم.»
 
کریمی با اشاره به اتفاقات اخیر و اعتراضاتی که به خرید های پرسپولیس شده است هم حرف می زند و می گوید: «بعضی ها فقط دوست دارند حاشیه سازی کنند.فصل نقل و انتقالات است و هر کس که زرنگ تر باشد می تواند بازیکنان را جذب کند.آقایان فصل قبل بهتر عمل کردند و بازیکنانشان را گرفتند و حالا امسال عقب مانده‌اند و فقط حرف و حدیث درست می‌کنند. به نظر من بهتر است با هم جوانمردانه برخورد کنیم تا رقابت سالم ایجاد شود. تنش‌ها هیچ سودی ندارد و طبیعتا هر تیمی که بیشتر تلاش کند و با هوش باشد بیشتر به نتیجه می‌رسد.»
 
او در ادامه و در پاسخ به این سؤال که برخی بازیکنان اعلام کردند دوست ندارند کریمی در پرسپولیس بماند گفت: «من به صحبت‌های مازیار زارع و این حرف‌ها کاری ندارم. من عاشق پرسپولیس هستم و خیلی چیزها باورم نمی‌شود اما اگر چنین چیزی باشد از ضعف آن بازیکنان است که دوست داشتند من نباشند و خودشان باشند. برای این افراد حتی اگر دشمن من باشند آرزوی موفقیت می‌کنم و انشاالله در زندگی ورزشی و فوتبالی خود موفق باشند.اگر این افراد ورزشی هستند که حرفی ندارم. برخی از آنها اگر ورزشی نیستند جای سؤال دارد که دنبال چه منافعی هستند اما از همه مهمتر این است که الان علی کریمی در پرسپولیس حضور دارد. به آنها اعلام می‌کنم یک سال دیگر من را تحمل کنید انشاالله سال دیگر این آقایان که دوست ندارند کریمی باشد به هدف خودشان می‌رسند. من فقط به عشق پرسپولیس با این تیم قرارداد امضا کرده‌ام و به دنبال هیچ منافع و هیچ سودی نبودم.»