پایگاه اینترنتی رسمی علی کریمی

:.علی کریمی:. .: Ali Karimi :.

پایگاه اینترنتی رسمی علی کریمی

:.علی کریمی:. .: Ali Karimi :.

پاسخ تند کریمى به خبرنگار الرایه قطر!

بروند بهتر از من را بیاورند!


یخبندان مونیخ با زمستان آرام و معتدل دوحه قابل قیاس نیست. روزنامه هاى قطرى اما تهدید همکاران ژرمن خودشان در خصوص کریمى را تکرار کرده اند و به او هشدار دادند که پیش از زمستان به روزهاى خوب بازگردد. واکنش ستاره در گفت وگو با روزنامه هاى قطرى جالب توجه است!
روزنامه معتبر الرایه با گذشت سه هفته از آغاز رقابت هاى لیگ قطر و پیش از بازى پنجشنبه شب تیم هاى القطر و العربى با کریمى گفت و گوى مفصلى ترتیب داد. در مقدمه این مصاحبه باز هم از کریمى و بازى هایش در لیگ قطر انتقاد شده اما ستاره شماره ۸ با خونسردى پاسخگوى سؤالات روزنامه عرب زبان بوده است.
عبدالله خاطر خبرنگار روزنامه الرایه در ابتداى این مصاحبه مى نویسد: زمانى که توپ به پاى او مى رسد کسى نمى تواند آن را از پاهایش جدا کند، کریمى جادوگر تیم ملى ایران و ستاره امروز القطر اینگونه بود. جادوگر تا فصل پیش اینطور بود اما چه براى او پیش آمده از زمانى که وارد لیگ قطر شده است؟
سعى کردیم به داخل او نفوذ کنیم و بدانیم کریمى را چه مى شود اما انگار چیزى را مخفى مى کرد.

از عملکرد خودت در القطر راضى هستى؟
ما در اینجا همه تلاشمان را مى کنیم که براى تیم مفید و مؤثر باشیم. من هم تمام تلاش خودم را کرده ام و با گذشت چند هفته بهتر از این خواهم بود. به زمان بیشترى نیاز دارم. در یک شبانه روز همه چیز تغییر نمى کند!
شاید دیگر انگیزه چندانى ندارى؟
آرزوهاى من حد و اندازه اى ندارد. به آنچه که پیش از این به دست آورده ام و افتخارات گذشته اکتفا نمى کنم. مى خواهم در سال هاى آینده افتخارات بیشترى به دست آورم.من باز هم مى خواهم تلاش کنم.
اما هواداران از کریمى انتظار زیادى دارند و آن بازیکن بزرگى که پیش از این دیده بودند را در اینجا نمى بینند.
(با ناراحتى جواب مى دهد) کجا هستند این هوادارانى که مى گویید؟ کسى حق دارد در مورد بازیکن نظر بدهد که در ورزشگاه روى سکو مى نشیند و تیمش را تشویق مى کند نه آنها که در خانه خودشان پاى تلویزیون نشسته اند. ما به تماشاگر و حمایت آنها نیاز داریم.
اما در مورد شرایط فنى خودم باید بگویم من با گذشت زمان در ترکیب تیم هماهنگ خواهم شد و توان واقعى خودم را مى توانم به نمایش بگذارم.
اما مسؤولان باشگاه هم از تو انتظار بیشترى دارند و با توجه به سرمایه گذارى که کرده اند باید مقابل افکار عمومى و هیأت مدیره پاسخگو باشند.
باشگاه القطر با من قرارداد بست تا در اندازه اسم خودم بازى کنم. فکر مى کنم هنوز به انتظارات پاسخ نداده ام. من آن ستاره اى نیستم که آنها انتظار داشتند.آنها حق دارند بخواهند قرارداد را فسخ کنند و من هم مخالفت نمى کنم حتى انتظار دریافت خسارتى هم ندارم.هیچ غرامتى نمى خواهم و در این خصوص کاملاً جدى هستم.من نمى خواهم پولى دریافت کنم که به اندازه آن در میدان حضور موفقى نداشته ام.من به این انتقادات پاسخ مى دهم،  فقط لازم است کمى صبر کنید.
پس نمى خواهید بمانید؟
منظور من این نیست. مى خواهم مسؤولان باشگاه مشکلى براى تصمیم گیرى نداشته باشند.اگر بخواهند مى توانند قرارداد را فسخ کنند و به دنبال بازیکنى باشند که خواسته آنها را برآورده کند.اما آرزو مى کنم به همراه بازیکنان دیگر تیم را به موفقیت برسانیم چون فوتبال ۱۱ بازیکن دارد. مثلا رونالدو در رئال موفق شد که این کاملاً طبیعى است. ممکن است یک بازیکن در یک تیم کارایى تیم دیگر را نداشته باشد. اگر من هم در اینجا موفق نباشم از القطر مى روم چون نمى خواهم ظلم کنم. این ظلم است که باشگاه این مبلغ را بپردازد و از آن هیچ استفاده اى نکند. به باشگاه این فرصت را مى دهم که بازیکنى بهتر از من را به خدمت بگیرد.
مى خواهید به اروپا بازگردید؟
<در قرارداد من قید شده با فسخ قرارداد به هر تیمى که بخواهم مى توانم بروم اما من فعلاً فقط به القطر و موفقیت در این تیم فکر مى کنم.در مورد بازگشت به اروپا هم باید ببینم چه پیش مى آید.

151317.jpg
مى گویند پاس هاى کریمى به مقصد نمى رسد.
طبیعى است که بعضى از پاس ها نادرست باشد. اما با گذشت ۸ الى ۱۰ هفته مى توان در این مورد درست قضاوت کرد.
واضح است که شما در حالت انفعالى قرار دارید و از چیزى رنج مى برید.
من به هیچ وجه اینطور نیستم. حق مى دهم به هر کسى که نظر خودش را بگوید و بتواند من را نقد کند. حق من هم این است که به انتقادات پاسخ بدهم.
از چیزى ناراحت هستید، شاید به خاطر اینکه خانواده شما هنوز به قطر نیامده اند.
من از باشگاه خواستم که شرایط براى ورود خانواده ام مهیا شود. دوست دارم هر چیزى را فقط یک بار بخواهم و خواسته من زود برآورده شود.
اما چنین چیزى در عملکرد من تأثیر نمى گذارد. به عنوان یک فوتبالیست حرفه اى زمانى که وارد زمین مى شوم همه چیز را فراموش مى کنم. حتى اگر هزار مشکل مختلف داشته باشم باز هم وقتى وارد زمین مى شوم فقط به فوتبال فکر مى کنم.من در مقابل پولى که مى گیرم کار مى کنم!
چرا قطر را انتخاب کردید؟
اینجا آرامش زیادى وجود دارد و شرایط براى زندگى خانواده ام کاملاً مناسب است. فوتبال قطر هم وضعیت خوبى دارد. امکاناتى در این فوتبال مى بینم که در خیلى از کشورها وجود ندارد.
چه پاسخى به هواداران و مسؤولان باشگاه دارید؟
<به هواداران مى گویم که تیم ما در ورزشگاه به حضور شما نیاز دارد. باید ثابت کنید که این تیم را دوست دارید. به مسؤولان باشگاه هم مى گویم کریمى به تنهایى کارى نمى کند. این تیم ۱۱ بازیکن دارد.
 
و امان از این بى تفاوتى …
ساحر در سرزمین بیگانه با فوتبال!
خیلى از آنهایى که على کریمى را از نزدیک مى شناسند متفق القول بر این عقیده اند که گزینش قطر براى او خبط غیرقابل جبرانى است که بعید نیست بر آینده فوتبالى او تأثیر محرز و مشخصى بگذارد. به زعم همین افراد امارات شاید بهترین مقصد بعد از پایان مراودات کریمى با بایرن مونیخ بود. مى گویند شیخ نشین هاى اماراتى آنقدر على کریمى را مى خواهند که حاضرند براى به نظاره نشستن هنر ساق هاى او پول هاى کلانى به پایش بریزند و البته همه چیز را براى آسایش و آرامشش مهیا کنند، نمونه بارز این ادعا پیشنهاد محمد مطر، رییس باشگاه الاهلى امارات به کریمى بود. آنها به صرافت بازپس گرفتن ستاره بى چون و چراى الاهلى افتاده بودند و کریمى اما مقصد دیگرى را براى ادامه زندگى فوتبالى اش انتخاب کرد. قطر البته از همان روزهاى آغازین سر ناسازگارى با على کریمى گذاشت. او ساحرى نبود که جماعت فوتبالى قطر انتظارش را مى کشیدند و این شاید فاصله خواسته هاى اهالى فوتبال قطر با داشته هایى بود که کریمى در طول سالیان اخیر از فوتبال تجربه کرده است. آنها انتظار مردى را مى کشیدند تا با دریبل هاى آنچنانى و پیاپى مدافعان حریف را قلع و قمع کند و ملت را به وجد بیاورد. خواسته آنها میخکوب شدن در مقابل فوتبال سراسر تکنیکى على کریمى بود که خیلى زود امیدشان ناامید شد. حمله مطبوعات قطرى به گران ترین بازیکن القطر از همان بازى نخست آغاز شد. کریمى براى آنها معجزه نکرد و این خود بهترین بهانه بود براى تاختن تند و تیز به او. اتفاقى که تداعى کننده روزهاى بد ورود کریمى به بوندس لیگا است. روزگارى که نشریه کیکر در تحلیل خود درباره على کریمى نگاه بدبینانه اش را به حضور او در بایرن مونیخ علنى کرد. به زعم آنها،کریمى حتى تا اولین برف زمستانى شهر مونیخ هم دوام نمى آورد و راه بازگشت را پیش مى گرفت. اوضاع اما به شکل دیگرى پیش رفت و کریمى در بوندس لیگا ماندنى شد.
امروز هم اتفاقات مشابهى تکرار مى شود. اتفاقاتى که در مقطعى شایعات را تا روز پایانى زودهنگام پیوند کریمى و القطر پیش برد اما از قرار این شایعات حداقل فعلاً مسکوت مانده است. به هرحال على کریمى که ابتدا با همان اتهام همیشگى بى تفاوتى که پیامدش ناخودآگاه بى انگیزگى است زمانى که در تیررس انتقادات قرار گرفت تغییر رویه داد تا اوضاع تا حدودى نسبت به ابتداى کار براى او تلطیف شود. اگرچه روند محسوس بهبودى در کیفیت فوتبال کریمى هنوز هم روزنامه هاى قطرى را از انتقاد صریح از او باز نداشته است. آنها تاب انتظار را ندارند و البته این همان فاکتورى است که کریمى به آن احتیاج دارد بلکه فاصله بین امروز و گذشته اش را طى کند.
«من ستاره نیستم. از من توقع دارند سرنوشت بازى را عوض کنم اما ما ۱۱ بازیکن داریم و من هم به اندازه بقیه سهم دارم. من براى هماهنگ شدن به فرصت بیشترى نیاز دارم و نمى توانم از فاصله یک شب تا صبح خودم را تغییر بدهم. به فرصتى بیش از این ۳ هفته نیاز دارم اما اگر بخواهند من را کنار بگذارند و فکر مى کنند آن بازیکنى نیستم که آنها مى خواهند این حق را برایشان قائل هستم که قراردادم را فسخ کنند. من موافقت مى کنم. هیچ شرط و شروطى هم نمى گذارم چون حتماً توقعاتى که داشتند را برآورده نکرده ام.»
این ادعا هم تلنگرى دیگر است به بى تفاوتى که ناخودآگاه سقف آرزوهاى على کریمى محبوب را کوتاه مى کند هرچند او حرف دیگرى دارد و این ذهنیت و برداشتى را که حالا دیگر به تمام اهالى فوتبال در ایران تعمیم داده شده از بیخ و بن انکار مى کند.
«سقف آرزوهایم بلندتر از این حرف هاست. اهداف بزرگى دارم که هنوز به آنها نرسیده ام. با همه انگیزه و وجودم تلاش مى کنم تا به هدفم برسم.»
قطرى ها فوتبال تیمى را کنار گذاشته اند و دل به لذت تکنیک فردى بسته اند و کریمى اما تصور دیگرى دارد. تصورى که محصول حضور ۲ ساله او در بایرن مونیخ است و از ارجحیت کار تیمى به تکروى حکایت دارد.

کریمی: منتقدین‌ قدرى‌ حوصله‌ کنند

پس‌ از انتقادهاى‌ زیادى‌ که‌ نشریات‌ قطر و ایران‌ از نحوه‌ بازى‌ على‌ کریمى‌ در تیم‌ قطر اسپورت‌ در دو بازى‌ نخست‌ این‌ تیم‌ صورت‌ گرفت‌ وى‌ با تمرینات‌ ویژه‌ درصدد است‌ تا به‌ روزهاى‌ اوج‌ خود برسد.
سایت‌ الکوره‌ نوشت: على‌ کریمى‌ از هجوم‌ بى‌رحمانه‌ نشریات‌ منطقه‌ ناراحت‌ شده‌ و گفته‌ است، منتقدین‌ باید قدرى‌ حوصله‌ کنند.
او اظهار داشته‌ هنوز ابتداى‌ راه‌ است. من‌ به‌ تازگى‌ به‌ قطر ملحق‌ شدم‌ و هنوز با جو باشگاه‌ و کشور قطر آشنا نشدم‌ اما از این‌ هفته‌ على‌ کریمى‌ واقعى‌ را خواهید دید.