پایگاه اینترنتی رسمی علی کریمی

:.علی کریمی:. .: Ali Karimi :.

پایگاه اینترنتی رسمی علی کریمی

:.علی کریمی:. .: Ali Karimi :.

علی کریمی : گل زدن شانس می خواهد;دست خدا در گلدانهای فیفا بود;

علی کریمی : گل زدن شانس می خواهد; دست خدا در گلدانهای فیفا بود; عدم استفاده از باقری کفران نعمت است; حق امثال فرشید در ایران پایمال می شود

آخرین مصاحبه ی کریمی بعد از آخرین گل.

مراجعات زیادی از طرف رسانه ها با کریمی، سایت او و مدیربرنامه هایش در مورد مسائل مختلفی انجام می شود،که پس از مدتی سکوت ما از کریمی خواستیم تا جوابگوی سوالهای مختلف باشد.

اخبار ضد و نقیضی در مورد انتقال شما از تیم بایرن به کلن به گوش میرسد

در این مورد تا آنجا که به من مربوط می شود، بازیکن بایرن مونیخ هستم و با این تیم حد اقل به مدت یک سال قرارداد قطعی امضا کرده ام. تا روزی که آنها بخواهند در خدمتشان هستم و هر زمان نخواستند آنگاه این من هستم که تیم بعدی را انتخاب می کنم. تا کنون از سوی هیچ مقامی در بایرن مونیخ با من صحبتی نشده و آنها صریحاَ این حرفها و نوشته ها را تکذیب می کنند. ضمن آنکه هیچ کس از آینده و اتفاقات پیش رو خبری ندارد.


ما منتظریم تا باز هم از این گلها بزنی.

گل زدن شانس و اقبال میخواهد باید در مسیر مخصوص گل قرار داشته باشی و خیلی چیزها با هم چفت و جور شود تا افتخار گلزنی نصیبت شود. متاسفانه در فوتبال دنیا به خصوص در ایران چشم همه به گلزن و پاس گل دوخته شده است.  

 

برنامه ی بعدی شما چیست ؟

چهارشنبه مقابل هامبورگ بازی بسیار مشکلی داریم به خصوص که اینروزها حال و احوال بایرن هم چندان تعریفی ندارد. بعد از بازی به  ایران می آیم و حدود یک هفته در ایران هستم و بعد به مونیخ باز می گردم. قرار است برای اردوی زمستانی به دبی برویم.

 

در مورد قرعه کشی جام جهانی، از قرعه ی ایران خوشحال هستی؟

قرعه شروع کار است. ما حالا فهمیده ایم که با چه تیمهایی بازی داریم. کارهای بعدی مهم است که در مقابل این تیمها چگونه آماده شویم. در فرصتی که باقی است، فدراسیون فوتبال باید تدارکات لازم را در جهت حریفان تدارکاتی و رساندن تیم ملی به آمادگی مطلوب از دست ندهد. قرعه ی ایران یک قرعه ی متوسط بود.
از یک سو مکزیک در حد تیمهایی مانند آرژانتین، برزیل و آلمان و انگلیس نیست اما پرتغال در سید دوم یکی از قدرتمند ترین حریفان است. از آنگولا هم شناختی ندارم گو یا برای اولین بار به جام جهانی می آید و بازیکن سرشناسی هم در حد جهانی از این تیم نشنیده ایم. مجموعاَ دست خدا در گلدانهای فیفا با ما همراه بوده که انشاالله تا آخرش هم باشد.

در مورد چهره های درخشان لیگ از جمله کریم باقری چه نظری دارید؟

امروزه خیلی ها از من در مورد کریم سوال می کنند. من نظر خود را گفته ام و باز هم تاکید می کنم که این نظر شخصی من است. کریم باقری این روزها یکی از برجسته ترین چهره های روز فوتبال ایران است که به خوبی توانسته در دفاع بحران زده ی پرسپولیس تحول مثبتی ایجاد نموده  وضمن توانمندی و قدرت در کارهای دفاعی، آغازگر حملات تیم پرسپولیس نیز می باشد. او اگر همینطور ادامه دهد، و روند آمادگیهایش را حفظ کند، در خط دفاع و حتی خط میانی می تواند عصای دست مربی تیم باشد. در کنار کریم باقری چهره های دیگری نیز هستند که خوب می درخشند و از آمادگی مطلوبی برخوردار هستند . انکار این چهره های آماده کفران نعمت است و همانطور که برانکو قول داده است، درهای تیم ملی تا روز آخر باز است و هیچ مربی نمی آید که از بازیکنهای آماده ای مثل باقری بی تفاوت بگذرد.

این روزها فرشید درخشش خوبی دارد، نظر شما در مورد او چیست؟؟

فرشید مظلوم و با تحمل است و او سالهای سال بدون آنکه حتی یک بار برای حق و حقوق خود معترض شود و یا کسی را برنجاند، همواره به سود دیگران گذشت کرده و در فوتبال ما حق چنین بازیکنانی با این خصوصیات اخلاقی پایمال می شود.
فرشید دارای شایستگی های  به مراتب بیشتر از آنچه به او رسیده می باشد. امیدوارم تا کسانی باشند که در مورد فرشید و بازیکنانی نظیر او عدالت را رعایت کنند.


خیلی ها می گویند چرا آن دریبل ها،نمایش ها، و فانتزی بازیها در بازی تو مشاهده نمی شود؟؟

یک زمان و در یک فرهنگ فوتبالی خاص از من می خواستند تا دریبل بزنم و با حرکات فردی گره های دفاعی را باز کنم و چنین کارهایی را مورد تشویق و ستایش قرار می دادند. در زمان فعلی هم نوع و جنس فوتبال بایرن مونیخ سرعت پاسهای تکضرب درگیری های فیزیکی و حرکات بدون توپ را از من می خواهند . باور کنید این تغییر و تبدیل کار ساده ای نیست . اینکه من گاهی موفق و گاهی ناموفق نشان دهم، و نوعی سردرگمی دارم یک امر طبیعی است که باید این دوگانگی ها را در طول زمان و در فرصت کافی برای خود حل کنم.

در این مورد چرا بازیکنان دیگر چنین ترس و احتیاطی ندارند؟؟

اولاَ نوع فوتبال و جنس بازی من با دیگران متفاوت است. بعضی ها در همان ایران هم که بازی می کنند جنس بازیشان فیزیکی ، پر جنب و جوش و نزدیک به فوتبال اروپایی است و هیچ بازیکنی هم مستقیماَ از فوتبال ایران یا امارات به بایرن مونیخ نرفته. آنها که مد نظر شما هستند در طول زندگی فوتبالی خود دچار همین گرفتاریها و نوسانات شده و اگر خوب دقت کنید فراز و نشیبهای داشته اند و امروزه اگر سوار بر میدان و بازی هستند ، حاصل چندین سال تجربه است .

آ.ث. میلان چگونه حریفی است و از برخورد با میلان خوشحال هستید؟؟

در میان شانزده تیم طراز اول اروپا هر تیمی به هر تیمی بخورد، یک حریف قدر و در نوع خود بزر و سرشناس است. روی همین اصل چندان فرقی نمی کرد که به جای آ.ث.میلان هر تیم دیگری بود.

با گلزنی علی کریمی؛بایرن قهرمان نیم فصل بوندسلیگا شد

روز اول از هفته هفدهم (پایانی نیم فصل اول) رقابت های بوندس لیگا با یرگزاری هفت دیدار به پایان رسید.
 در حساس ترین مسابقه این هفته تیم های بوریسیا دورتموند و بایرن مونیخ در ورزشگاه اختصاصی زردپوشان دورتموند و در مقابل دیدگان 81264 تماشاگر به مصاف یکدیگر رفتند.

 


در این مسابقه سرخ پوشان باواریایی موفق شدند با نتیجه دو بر یک میزبان خود را از پیش رو برداشتند.
علی کریمی در دقیقه 53 روی پاس پیزارو پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که پس از دریبل مدافع پیش رو، با یک ضربه دقیق و زمینی گل اول بایرن را به ثمر رساند.
پیزارو در دقیقه 73 گل دوم بایرن را وارد دروازه دورتموند کرد اما 6 دقیقه بعد کرینگ مدافع پیش تاخته تیم میزبان یکی از دو گل مسابقه را به ثمر رساند. ضمن اینکه کریمی در دقیقه 89 جای خود را به یرمیس داد .

 


مدیر برنامه های علی کریمی: پیوستن کریمی به کلن کذب محض است

روزنامه بیلد آلمان صبح امروز در گزارشی خبر از پیوستن ستاره ایرانی بایرن مونیخ به تیم اف کلن داده بود.در این گزارش نقل شده بود که علی کریمی در نیم فصل بوندس لیگا به تیم اف کلن آلمان خواهد پیوست.

Felix Magath (li.), Valerien Ismael und Ali Karimi; Rechte: dpa


ابوالفضل جلالی مدیر برنامه های علی کریمی  در این خصوص اظهار داشت: هیچ صحبتی از جانب باشگاه های دیگر از جمله کلن با باشگاه بایرن مونیخ و علی کریمی در خصوص انتقال به تیمی دیگر صورت نگرفته است و این مساله دروغ محض است.

وی ادامه داد:علی کریمی طی قرار دادی دوساله به بایرن مونیخ پیوست که بر اساس آن در سال اول دو طرف قادر به انتقال و جدایی به هر نحو نیستند اما در دو سال دوم طرفین (کریمی و بایرن مونیخ) قادر هستند قرار داد را فسخ کنند.

در حال حاضر علی کریمی تنها 5 ماه از مدت قرار دادش با بایرن مونیخ را سپری کرده است، بنابراین به هیچ وجه قادر به ترک تیم فعلی اش نیست.

مدیر برنامه های علی کریمی تصریح کرد: متاسفانه برخی به دلایل مختلف به دنبال بر پا کردن هیجانات کاذب هر از چند گاه مسائل مختلفی را برای علی کریمی می سازند.

مثلا در ابتدا گفته شد یک بازیکن پاراگوئه ای به جای کریمی به بایرن می آید و او به ناچار باید بایرن را ترک کند.

 روز دیگر نوشتند علی کریمی فروشی نیست و حالا هم خبر انتقال قرض او به اف ث کلن را در محافل ورزشی مطرح می سازند، در حالی که علی کریمی در حال حاضر در بهترین تیم آلمان و یکی از بهترین های اروپا بازی می کند.

جلالی در پایان تاکید کرد: هیچ بازیکنی حاضر نمی شود تیمی را با شرایط بایرن رها کند و به کلن تیمی به مراتب بپیوندد.

کریمی: در جام‌جهانى‌ حریف‌ آسان‌ وجود ندارد!

على‌ کریمى‌ را مى‌توان‌ شناخته‌ شده‌ترین‌ چهره‌ این‌ روزهاى‌ فوتبال‌ ایران‌ دانست، آنچنان‌ که‌ تصاویر وى‌ در مراسم‌ قرعه‌کشى‌ جام‌جهانى‌ در لایپزیک‌ به‌ عنوان‌ نماد معرفى‌ ایران‌ به‌ نمایش‌ درآمد.
با وى‌ همکلام‌ شده‌ و نظراتش‌ را در مورد گروه‌بندى‌ جویا شدیم:
نظرت‌ راجع‌ به‌ این‌ گروه‌بندى‌ها چیست؟
از بین‌ هشت‌ گروه، 2 الى‌ 3 گروه‌ بسیار آسان‌ هستند. مطمئن‌ باشید ایران‌ کار سختى‌ را پیش‌ رو دارد و فقط‌ بر روى‌ کاغذ قرعه‌ ما آسان‌ خواهد بود.
فکر نمى‌کنید حریفان‌ آسانى‌ را در پیش‌ رو داشته‌ باشیم؟
به‌ هیچ‌ وجه، در جام‌جهانى‌ حریف‌ آسان‌ پیدا نمى‌شود و فرقى‌ نمى‌کند با برزیل‌ همگروه‌ شویم‌ یا با مکزیک!
آیا شانس‌ صعود به‌ مرحله‌ بعد را داریم؟
دیدارها در جام‌جهانى‌ بسیار دشوار است. اگر قبل‌ از رقابت‌ها چند دیدار تدارکاتى‌ با تیم‌هاى‌ مطرح‌ داشته‌ باشیم‌ شانسمان‌ بیشتر مى‌شود.

آیا از تیم‌ مکزیک‌ شناختى‌ داری؟
نه‌ چندان، ولى‌ بى‌جهت‌ نیست‌ که‌ فیفا آنها را سرگروه‌ کرده‌ است. آنها فوتبالى‌ زیبا و تهاجمى‌ داشته‌ و چندى‌ پیش‌ برزیل‌ را شکست‌ دادند.
سخت‌ترین‌ بازى‌ ایران‌ در جام‌جهانی؟
پرتغال‌ قوى‌ترین‌ تیم‌ گروه‌ ماست. آنها حتى‌ مى‌توانند به‌ عنوان‌ تیم‌ اول‌ گروه‌ صعود کنند و بازى‌ مقابل‌ آنها بسیار دشوار است.
پس‌ با وجود مکزیک‌ و پرتغال‌ شانسى‌ براى‌ ایران‌ مى‌ماند؟
پیش‌بینى‌ غیرممکن‌ است، آنچنان‌ که‌ در دوره‌ گذشته‌ فرانسه‌ و آرژانتین‌ در گروه‌ خود حذف‌ شدند اما کره‌ و ترکیه‌ به‌ نیمه‌نهایى‌ رفتند، صعود ایران‌ در حضور مکزیک‌ و پرتغال‌ نیز دور از دسترس‌ نیست.
گروه‌بندى‌ جام‌جهانى‌ در بایرن‌ چه‌ بازتابى‌ داشت؟
از آنجایى‌ که‌ در بایرن‌ بازیکنان‌ آنگولایی، پرتغالى‌ و مکزیکى‌ حضور ندارد صحبتى‌ در این‌ خصوص‌ با من‌ نشده‌ است.
صحبت‌ از بایرن‌ شد، آیا امسال‌ قهرمان‌ مى‌شوید؟
حالا زود است‌ که‌ در خصوص‌ قهرمانى‌ صحبت‌ کنیم، ضمن‌ آنکه‌ هامبورگ‌ و وردربرمن‌ نیز سایه‌ به‌ سایه‌ بایرن‌ حرکت‌ مى‌کنند.

کریمى‌ فقط‌ به‌ بایرن‌ فکر مى‌کند

کریمى‌ فقط‌ به‌ بایرن‌ فکر مى‌کند پیشنهاد بارسلونا و رئال‌ نه‌ تکذیب‌ شد، نه‌ تأیید!                   

دیوید نوویس‌ خبرنگار اسپانیایى‌ که‌ در حال‌ حاضر در قطر به‌ سر مى‌برد، در گفتگو با همکار اعزامى‌ ما به‌ بازى‌هاى‌ غرب‌ آسیا اعلام‌ کرد که‌ باشگاه‌هاى‌ رئال‌مادرید و بارسلوناى‌ اسپانیا این‌ دو باشگاه‌ بزرگ‌ فوتبال‌ دنیا از هم‌اکنون‌ خواهان‌ به‌ خدمت‌ گرفتن‌ على‌ کریمى‌ جادوگر فوتبال‌ آسیا مى‌باشند و براى‌ جذب‌ او دندان‌گرد کرده‌اند. این‌ در حالى‌ است‌ که‌ کریمى‌ عضو باشگاه‌ بایرن‌مونیخ‌ آلمان‌ است‌ و تا پایان‌ قراردادش‌ نیز فقط‌ چندماهى‌ باقى‌ است. از همین‌ رو دیروز با على‌ کریمى‌ تماس‌ گرفتیم‌ تا نظرش‌ را در این‌باره‌ جویا شویم‌ اما او از انجام‌ مصاحبه‌ در این‌ خصوص‌ امتناع‌ کرد و از ما خواست‌ تا پاسخ‌ سئوالمان‌ را از مدیربرنامه‌هایش‌ بگیریم‌ بنابراین‌ با ابوالفضل‌ جلالى‌ مدیر برنامه‌هاى‌ کریمى‌ تماس‌ گرفتیم‌ که‌ او در این‌باره‌ به‌ خبرورزشى‌ گفت: باشگاه‌هاى‌ اسپانیایى‌ از خیلى‌ وقت‌ پیش‌ خواهان‌ جذب‌ کریمى‌ بودند، به‌ طورى‌ که‌ حتى‌ رئیس‌ باشگاه‌ اتلتیکومادرید شخصاً‌ به‌ ایران‌ آمد تا با او مذاکره‌ کند ولى‌ متأسفانه‌ قسمت‌ نبود که‌ على‌ به‌ اسپانیا برود و به‌ هر ترتیب‌ بایرن‌مونیخ‌ را برگزید. حال‌ نیز هیچ‌چیز مشخص‌ نیست‌ چراکه‌ باید دید در آینده‌ چه‌ اتفاقى‌ رخ‌ مى‌دهد.

وى‌ ادامه‌ داد: نه‌ من‌ و نه‌ کریمی، نه‌ مى‌توانیم‌ پیشنهاد رئال‌ و بارسلونا را تکذیب‌ و نه‌ اینکه‌ تأیید کنیم. آنچه‌ مسلم‌ است‌ اینکه‌ على‌ در حال‌ حاضر با بایرن‌مونیخ‌ قرارداد دارد و فقط‌ و فقط‌ به‌ این‌ تیم‌ فکر مى‌کند. گرچه‌ پیشنهاداتى‌ هم‌ در دست‌ دارد اما هنوز وقت‌ بررسى‌ آنها نرسیده‌ است. به‌ هر ترتیب‌ همه‌چیز پس‌ از پایان‌ قرارداد کریمى‌ با بایرن‌ مشخص‌ مى‌شود و تا آن‌ زمان‌ باید صبر کرد.