پایگاه اینترنتی رسمی علی کریمی

:.علی کریمی:. .: Ali Karimi :.

پایگاه اینترنتی رسمی علی کریمی

:.علی کریمی:. .: Ali Karimi :.

کریمی "علی بابا" داستان نیست!

این نخستین جمله‌های گزارش روزنامه‌ی die Welt آلمان درباره‌ی جدایی علی‌کریمی از بایرن مونیخ است. 

کریمی که ماهها و شاید روزهای پایانی حضورش را در بایرن مونیخ می‌گذراند، این روزها خبر اول بسیاری از رسانه‌های آلمان شده است.

die wett در ادامه گزارش خود نوشت: "تنها ده نفر در این جا حضور دارند، با این حال سر و صدای زیادی از خود به پا می‌کنند.آنها فریاد می‌زنند «علی»، «علی» و همواره «علی» کریمی پا به توپ می‌شود، دریبل می‌کند و … اکنون بیش از ده نفر تماشاگر نام او را فریاد می‌زنند، نام کوچک او را. متاسفانه حرفهای عربی که گفته می‌شود را نمی‌توان متوجه شد، کریمی توپ را از دست می‌دهد و پس از آن یک ضربه نصیبش می‌شود. او با قوزک ورم کرده در ورزشگاه «آل مکتوم» شهر دبی می‌لنگد. کریمی برای هواداران و شیوخ عرب دست تکان می‌دهد، علی نمی‌خندد و دیگر هم به میدان باز نمی‌گردد. پس از این هنگامی که در لابی ورزشگاه شیک ناچار به نشستن روی نیمکت است تا به خواست بسیاری از هوادارانش پاسخ بگوید و به آنها امضا بدهد و عکس یادگاری بگیرد، باز هم نمی‌خندد.

«علی کریمی» غمگین است. حضور ده روزه‌ی بایرن در ساحل خلیج‌فارس برای او هرگز خوش‌آیند نبود تا بخواهد به شادی بپردازد و هلهله برپا کند.


این ده روز تنها از نظر او می‌گذرند، او یک سال و نیم پیش که از اینجا (امارات) راهی اروپا شد، چه رویاهایی که در سرنداشت. رویاهایی که به حقیقت بدل نشدند. همانگونه که تاریخ برای علی دایی و وحید هاشمیان، دو هموطن دیگرش در بایرن سپری شد.

داستانی فراتر از هزار و یک شب، دوران حضور کریمی در بایرن هرگز تعریف کردنی نیست، اصلا افسانه‌ای نیست؟ این پانصد روز حضور تقریبی برای او تنها یک لطیفه است که پایان خوش و خرمی ندارد.

او همانند علی بابای داستان هزار و یک شب نیست، یا همانند علاالدین شخصیتی یاری‌گر ندارد. با وجود همه‌ی حقه‌هایش به گنج نمی‌رسد. او با یک خیال باطل زندگی می‌کند و همانند قهرمان زن رمان "باد" اثر مارلن هاوس هوفر رفتار می‌کند.

این بازیکن ایرانی قرار است حداکثر تا تابستان آینده بایرن مونیخ را ترک کند.

شاید هم در این روزها، اگر مونیخی‌ها با باشگاه پیشینش - الاهلی دبی - بتوانند بر سر بازگشت به تفاهم و توافق برسند، مونیخی‌ها مودب‌ترین و خوش‌برخوردترین بازیکنانشان را از دست می‌دهند و در مقابل "وینفرد شفر" سرمربی الاهلی، اگر این انتقال و جابجایی صورت بگیرد، بسیار خرسند و خوشحال خواهد بود.

مارتین هگله، مدیر امور بین‌الملل بایرن مونیخ می‌گوید: «نه» ترانسفر علی کریمی هیچ گاه جریانی با پس زمینه‌ی تجاری نبود.

هلگه می‌پرسد: مگر چه میزان پیراهن بایرن به فروش رفت؟ آیا فکر می‌کنید ما در یک سال و نیم گذشته در ایران فروشی داشته‌ایم؟

کریمی در ایران ستاره است. او را مارادونای آسیا می‌خوانند، با این حال شاید هموطنان او به آسانی غرورشان جریحه دار شده باشد. حتی بهترین تلاش‌های و عملکردهای او در بایرن هم چندان نمودی نداشت. در سال نخست حضورش در بایرن میشائیل بالاک او را از ترکیب خارج کرد و در دومین فصل حضورش که ماگات سرمربی بایرن، تنها پس از چند هفته زیر فشار بود، نخواست به او فرصت چندانی بدهد و البته این گونه هم شد.

ده نفر بودند که نامت را در دبی بدون وقفه فریاد می‌کشیدند: «علی». ده نفر بهتر از هیچ‌ کس است. علی، این یک مثل کهنه است، نمره یک در یک سرزمین بهتر از نفر دوم در یک شهر بودن است.

چندی پیش یک «علی» دیگر مرا مشغول کرده بود، هموطن و هم‌بازی پیشین تو در تیم ملی "علیرضا منصوریان" که پس از کوشش و حضور در "سنت پائولی" اکنون در تهران بازی می‌کند.

شخصیتی فوق‌العاده، نه به این خاطر که یک بار به مناسبت تولدم یک قوطی خاویار برایم فرستاد، بلکه به این خاطر که او طبیعی‌ترین انسان جهانی بود."
نظرات 16 + ارسال نظر
احمد چهارشنبه 27 دی‌ماه سال 1385 ساعت 04:52 ب.ظ http://www.kinghenry.blogfa.com

با سلام
من احمد مدیر وبلاگ پادشاه آنری هستم
وبلاگ خوب و پر محتوایی دارید
واقعا حق علی کریمی این نیست که روی نیمکت باشه
اگر با تبادل لینک موافق هستید با ذکر عنوان خبرم کنید
با تشکر

سکوت چهارشنبه 27 دی‌ماه سال 1385 ساعت 10:40 ب.ظ http://karaa.blogfa.com

بازی دوستانه‌ی بایرنمونیخ با المپیک مارسی را مستقیم (ازشبکه الجزیره اسپرت) دیدم. نیمه نخست ، با حساب ۲ بر یک به نفع مارسی تمام شد. باشروع نیمه دوم ، بایر یک گل دیگر خورد.علی کریمی که در این نیمه بازی می‌کرد، خوش شانسی را برای بایرن به ارمغان آورد!
چرا که بایرن توانست ۳ گل بزند و بازی ۳-۱ باخته را (با نتیجه جالب ۴-۳ ) ببرد.
کریمی روی فُرم نبود. فکر کننم به لحاظ روحی شاداب نباشد!

محبوبه پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1385 ساعت 02:22 ق.ظ

سلام واقعا لازمه هرچی روزنامه ها مینویسند شما هم تایید کنید؟ تا به حال این جمله را شنیدید که( نیمه پر لیوان را ببینید)
پس لطفا یه کم مثبت بین باشید . فکر نمیکنم پرتغالی ها به
خاطر رفتن فیگو به الاتحاد اینقدر داستان های غم انگیز ساخته باشند موضوع علی هم فرقی با فیگو ندارد بهتره زیاد خودتان و علی را اذیت نکنید.

فر پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1385 ساعت 01:35 ب.ظ

دیشب علی یه گل ویه باس گل داده ولی باز رفتنش قطعیه این المانی ها اونقدر نژاد برستن که....

سالار پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1385 ساعت 01:40 ب.ظ

ساربروکن 1 - بایرن مونیخ 5
تیم بایرن مونیخ در یک دیدار تدارکاتی دیشب با نتیجه 5-1 ساربروکن رو شکست داد. گل چهارم بایرن توسط علی کریمی ملی پوش ایرانی ارزنده این تیم در دقیقه 73 به ثمر رسید.

گلهای دیگر بایرن را شوان اشنایدر در دقایق 13 و 80 و حسن صالی حمیدزیچ در دقیقه 10 و کلودیو پیزارو در دقیقه 3 به ثمر رساندند . تنها گل حریف نیز توسط حاجی در دقیقه 63 به ثمر رسید.

یکرنگ جمعه 29 دی‌ماه سال 1385 ساعت 03:47 ب.ظ http://yekrang.mihanblog.com

سلام

لطفا آدرس وبلاگ ما را در سیستم تبادل لینک خود تغییر دهید.

متشکر

فاطمه دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 10:31 ق.ظ

سلام علی داداش خسته نباشی

هر چی اف که میذاریم نمی بینی

از اینکه که کریمی داره هر روز بهتر میشه خیلی خوشحالم

روزنامه های امروز دیدی ...همه از متنفی شدن رفتن کریمی حرف می زنن..واقعیت داره...من که اصلن دلم نمی خواد کریمی بایرن ترک کنه
به هر حال امیدوارم همه ایرانیها و بخصوص کریمی در همه جای دنیا موفق باشن

[ بدون نام ] سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 03:13 ب.ظ


کریمى‌ دوباره‌ فیکس‌ شد على‌ در ترکیب‌ اصلى‌ برابر دورتموند

دقیقاً‌ همین‌ چند روز پیش‌ بود که‌ بایرن‌ رسماً‌ اعلام‌ کرد کریمى‌ مى‌تواند مونیخ‌ را ترک‌ کند اما اکنون‌ بایرن‌ نه‌ تنها به‌ فروش‌ او فکر نمى‌کند بلکه‌ کادر فنى‌ در این‌ اندیشه‌ است‌ که‌ از او به‌ عنوان‌ بازیکن‌ فیکس‌ در ترکیب‌ بایرن‌ استفاده‌ کند.
بایرن‌ مونیخ‌ در اولین‌ بازى‌ خود در نیم‌فصل‌ دوم‌ باید در وست‌فالن‌ به‌ مصاف‌ تیم‌ قدرتمند بروسیادورتموند برود و با خداحافظى‌ زودهنگام‌ سباستین‌ دایسلر و همچنین‌ گلزنى‌هاى‌ پى‌ در پى‌ کریمى‌ برابر ساربروکن‌ و هامبورگ، فلیکس‌ ماگات‌ ترجیح‌ مى‌دهد از بین‌ حسن‌ صالح‌ حمیدزیچ‌ و على‌ کریمی، ملى‌پوش‌ ایرانى‌ را برابر زردپوشان‌ دورتموند به‌ کار گیرد.
سایت‌ بایرن‌ نیز دیروز این‌ مهم‌ را تأ‌یید کرد و نوشت: فلیکس‌ ماگات‌ در دیدار مقابل‌ دورتموند ترکیبى‌ را به‌ میدان‌ خواهد فرستاد که‌ در بازى‌ برابر هامبورگ‌ از آن‌ بازى‌ گرفت.
با این‌ تفاسیر، ماگات‌ مى‌خواهد فرصتى‌ دوباره‌ به‌ کریمى‌ بدهد و بازى‌ با دورتموند بهترین‌ موقعیت‌ براى‌ جادوگر ایرانى‌ است‌ که‌ خود را به‌ ژرمن‌ها ثابت‌ کند. امیدواریم‌ شماره‌ 8 ایران‌ از این‌ موقعیت‌ به‌ نحو احسن‌ استفاده‌ کند.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 03:21 ب.ظ


واکنش‌ ماگات‌ به‌ گلزنى‌ کریمی: على‌ حتماً‌ در بایرن‌ مى‌ماند

فلیکس‌ ماگات‌ سرمربى‌ بایرن‌مونیخ‌ از عملکرد على‌ کریمى‌ در پیروزى‌ 2 بر صفر تیمش‌ در دیدار دوستانه‌ مقابل‌ هامبورگ‌ ابراز رضایت‌ کرد.
ماگات‌ پس‌ از گلزنى‌ کریمى‌ گفت: على‌ کریمى‌ حتماً‌ تا پایان‌ این‌ فصل‌ از رقابت‌ها در بایرن‌ خواهد ماند، گلى‌ که‌ او مقابل‌ هامبورگ‌ به‌ ثمر رساند برمیزان‌ اعتماد به‌ نفسش‌ افزود.
على‌ در دیدار با هامبورگ‌ براى‌ یک‌ نیمه‌ در پست‌ هافبک‌ راست‌ انجام‌ وظیفه‌ کرد و پس‌ از آن‌ جاى‌ خود را به‌ فورستنر جوان‌ داد اما این‌ بازیکن‌ هرگز نتوانست‌ نمایش‌ خوبى‌ در این‌ منطقه‌ داشته‌ باشد.
گفتنى‌ است‌ تیم‌ فوتبال‌ بایرن‌ شنبه‌شب‌ با گل‌هاى‌ على‌ کریمى‌ و لوسیو با نتیجه‌ 2 بر صفر میزبان‌ خود هامبورگ‌ را طى‌ دیدارى‌ دوستانه‌ شکست‌ داد.



شهاب سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 05:13 ب.ظ

سلام.وقتی یک سرمربی خودخواه باشه همین میشه دیگه.
خیلی راحت میشه موفقیت بارسا رو همراه با موفقیت و پیشرفت بازیکناش دنبال کرد.رونالدینیو تقریبا هر کاری میخواد میکنه و البته کارهای تاکتیکی هم رعایت میشه.ولی وقتی یک مربی تنها به تاکتیک تیمش فکر کنه و بازیکنا هیچ اهمیتی براش نداشته باشن جز این هیچ انتظاری نمیره!

او به یاری خدا به گذشته درخشانش برخواهدگشت....

ایران ورزشی پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 02:20 ب.ظ

فوتبال ایران - شماره هشت باواریایى ها مى توانست به راحتى پیشنهاد الاهلى را بپذیرد و با دستمزدى چند برابر در این تیم بازى کند اما کریمى شرایط بایرن را ترجیح داد.
تصمیم او براى جامعه فوتبال ایران خوشایند بود در حالى که خودش تأکید کرد به خاطر مردم این پیشنهاد را پذیرفته است.
از سویى جدایى و کناره گیرى بازیکنانى نظیر صالى حمیدزیچ و سباستین دایسلر زمینه را براى حضور مجدد على کریمى در میانه میدان و ترکیب اصلى بایرن فراهم ساخته است.
کریمى در خصوص آخرین وضعیت خود قبل از بازى با دورتموند اظهار داشت: دوست ندارم با کنار رفتن بازیکنان بایرن به ترکیب اصلى بازگردم بلکه دوست دارم با تلاش و لیاقت خودم به ترکیب اصلى راه پیدا کنم.
وى در ادامه افزود: تمام تلاش من کسب آمادگى آرمانى است هرچند که به دلیل آسیب دیدگى و تمرینات بدنسازى در ابتداى فصل بسیار سخت است تا خود را به آمادگى آرمانى برسانم.
کریمى تصریح کرد: برخلاف اخبارى که پیرامون انتقالم وجود داشت فعلاً عضو بایرن هستم و به تیمى به غیر از بایرن فکر نمى کنم اما با یک بازى متفاوت همه چیز فرق خواهد کرد.
ملى پوش ایرانى بایرن گفت: گلزنى هاى اخیرم دلیلى براى حضور ثابت من در ترکیب اصلى بایرن نمى شود.
در تیم ما بازیکنان براى رسیدن به ترکیب اصلى باید بجنگند اما حقیقتاً هیچ کس از کارهاى ماگات سر در نمى آورد چون ترکیب او برخلاف بسیارى از مربیان در رختکن مشخص مى شود و تمام مسائلى که در مورد حضور من در مقابل دورتموند به شمار مى آید فقط یک گمانه زنى محسوب مى شود.
کریمى در پایان خاطرنشان ساخت: از پیشنهاد الاهلى با آن رقم سنگین که وسوسه کننده هم بود گذشتم تا در بایرن موفق شوم. براى خوشحالى مردم تن به این کار دادم چون مى دانم آنها حضور لژیونرها در تیم هاى اروپایى را تحت هر شرایطى بیشتر دوست دارند و این مسأله براى من در اولویت قرار داشت هرچند که حوادث پیش بینى نشده در مسیر یک بازیکن حرفه اى ممکن است هر لحظه مسأله و تیمى جدید را پیش روى یک بازیکن قرار دهد.


فلیکس ماگات سرمربى بایرن مونیخ در تازه ترین گفت وگوى خود با سایت این باشگاه عنوان کرده قصد ندارد على کریمى را در فصل نقل و انتقالات زمستانى به تیم دیگرى منتقل کند.
فلیکس ماگات در پاسخ به سؤال خبرنگار سایت بایرن مونیخ مبنى بر اینکه آیا قصد دارد على کریمى را به باشگاه الاهلى بفروشد گفت: ما فقط به اهدافمان در نیم فصل دوم رقابت ها فکر مى کنیم . قصد داریم در رقابت هاى بوندس لیگا و لیگ قهرمانان به موفقیت دست پیدا کنیم و این کار با نفرات حال حاضر ما صورت خواهد گرفت.مهلت نقل و انتقالات زمستانى تا ۳۱ ژانویه به پایان مى رسد و به نظر نمى رسد بایرن مونیخ با توجه به خداحافظى دایسلر از بایرن، على کریمى را به تیم دیگرى منتقل کند.

حامد جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 09:08 ب.ظ http://fcperspolis.roodsar.net

مایسا شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 10:36 ب.ظ

شماها چقد ناامیدین ادم میاد اینجا دلش میپوسه از کاه کوه میسازین علی بهتر از منو شما میدونه چیکار داره میکنه

البرز جمعه 13 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 05:04 ب.ظ

این چرندیات چیه نوشتی؟! علی کریمی اولا هیچ رویا یا ارزویی نداشته که رفت اروپا! ثانیا اون خیلی هم خوشحال و راضی هست! اون خودش بخاطر انجام بهتر کارهای مالیش می خواد برگرد امارات! وقتی نمی تونید موفقیت یک ادم ببینید و چشتون در میاد! چرا بلاگ علکی! به اسم علی کریمی می نوسید؟! لطفا این بلاگ رو جمع کنید! به هیچ کدام از هدف هاتون نخواهید رسید ...

ماهی گیر یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 08:58 ق.ظ http://hasmrkbmkmd.blogfa.com

ماهى دوست دارى؟ مى‌خرى؟ مى‌خورى؟ خودت بیا هر کار خواستى بکن!

آرمین یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 10:52 ب.ظ http://yahoo.com

وقتی مطالب شما رو خوندم جا خوردم.نمیدونم اگه علی کریمی اینا رو بخونه چه حالی میشه.شما باید سعی کنید کاری کنید که کریمی و مردم امیدوار شن.نمیدونم هدفتون از این مطالب چیه.ولی بدونین علی کریمی بالاخره فیکس شد و امیدوارم به روزای خوبش برگرده. اون برای مردم شده نماد فوتبال ایران.مردم میخوان مثل پارک جی سونگ توی فوتبال اروپا بدرخشه .اون وقت نمیدونم چرا ...؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد