پایگاه اینترنتی رسمی علی کریمی

:.علی کریمی:. .: Ali Karimi :.

پایگاه اینترنتی رسمی علی کریمی

:.علی کریمی:. .: Ali Karimi :.

ستاره‌ای که باید دوباره بدرخشد

درباره علی کریمی، تمام حرف را خود علی کریمی زده است:خوب نبودم اما بد هم بازی نکردم. و ما از علی کریمی انتظار داریم خوب هم باشد و بهترین بازی را انجام بدهد چه برای تیم ملی و چه برای بایرن مونیخ. اشکال بزرگ بازی علی کریمی، بی‌اشتهایی اوست. او میل به شرکت بیشتر در بازی را ندارد. علی گرم و پرحرارت بازی نمی‌کند. او در جریان بازی همه آنجاها که باید باشد، نیست. انگار قرار است بعد از هر بازی- که این روزها و از ماه‌ها پیش انجام می‌دهد- بلا‌فاصله در دو بازی دیگر هم شرکت کند. 

علی کریمی را در حالی می‌بینیم که انگار دارد انرژی‌اش را ذخیره می‌کند و این ربطی به چند و چون بازی کردنش با توپ ندارد. در اصل بازی بدون توپ علی اشکال دارد. از این بابت، کریمی را در روزهای اول که با پیراهن بایرن مونیخ می‌دیدیم بیشتر می‌پسندیدیم. 
علی کریمی را در حالی می‌بینیم که انگار دارد انرژی‌اش را ذخیره می‌کند و این ربطی به چند و چون بازی کردنش با توپ ندارد. در اصل بازی بدون توپ علی اشکال دارد. از این بابت، کریمی را در روزهای اول که با پیراهن بایرن مونیخ می‌دیدیم بیشتر می‌پسندیدیم. 

در بازی علی کریمی، چون به توپ می‌رسد پیشرفتگی دیده می‌شود. کریمی دیگر به دریبل‌زدن برای انجام کاری که مورد نظر خود اوست احتیاج ندارد. او قادر است به واسطه آموزه‌های مونیخی، در کمترین زمان توپ را به همبازیان خود بسپارد. کریمی علا‌وه بر این یک پاسور ساده هم نیست، او به لطف تکنیک و هوش سرشارش، بازی را وارد فاز بالا‌تری می‌کند و این مهم را با یک پاس به ظاهر ساده انجام می‌دهد اما لحظه‌شناسی و «به موقع» بودن، مهم‌ترین ویژگی حرکت اوست. 

اشکال کار کریمی از این لحظه آغاز می‌شود:او پاس می‌دهد و بازی را از جانب خودش تمام شده می‌داند.او پاس می‌دهد و منتظر بازی دیگران در جای خود، بی‌حرکت یا در محوطه‌ای به شعاع کم، بسیار کم‌حرکت می‌ماند. به همین سادگی، او خودش را از بازی خارج کرده و تمام ویژگی‌هایش را حبس می‌کند. 



در نگاه اول، بازی علی کریمی مقابل کره شمالی یک بازی خنثی و کم‌اثر بود. در بازبینی فیلم بازی می‌بینیم که آش به این شوری هم نیست. او را می‌بینیم که پاس های زیادی می‌دهد که همه سالم و همه درست هستند اما علی کریمی در پاس دادن به اندازه علی کریمی فعال نیست. او انگار خودش را از بازی کنار می‌کشد که البته چنین نیست، یعنی این کنار کشیدن ارادی نیست، بلکه خصلتی است. اقتضای طبیعت <ندو>ی بازی‌اش همین است.

در بازی کریمی، ویرایش آلمانی و مونیخی را می‌توان به خوبی دید. او دیگر با توپ زیاد کار نمی‌کند. چون بدون توپ کم می‌دود و یواش می‌دود، در لحظه‌های خاصی در بزنگاه‌های کلیدی، حضوری ندارد و این تمام اشکال امروزی مردی است که باید بهترین بازیکن تکنیکی تمام قاره آسیا باشد.کریمی، امروز نیازی به استفاده از تکنیک والا‌ و مهارت تکنیکی‌اش ندارد اما او باید با همین دو حربه(تکنیک و مهارت‌های تکنیکی) در هر حمله، برای تیم ملی - و برای تیم بایرن نیز- لحظه‌های خاصی پدید آورد. 

خلا‌قیت کریمی و بازی خودبه‌خودی و حرکات غریزی ‌او وقتی دور از توپ است و خود را در دسترس سایرین قرار نمی‌دهد، نه آن که به درد تیم نمی‌خورد که اصلا‌ً امکان بروز پیدا نمی‌کند.با علی کریمی باید حرف زد. بازی امروزه کم غلط او، نیاز به یک «اراده‌محوری» در خود او دارد.


کریمی باید بداند که چکارها از او سر می‌زند و چکارها را هنوز انجام نداده است. کریمی را باید به «چالش با خود» وا داشت. او باید درون فوتبالش را بکاود و از دل فوتبال کریمی - که هنوز یک دهم آن را عرضه نکرده است- چشمه‌های بیشتری را بیرون بریزد. درباره کریمی به سادگی نباید گذشت.

نظرات 6 + ارسال نظر
سامان یکشنبه 28 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 03:23 ب.ظ http://www.saman404040.blogfa.com

حال و خوصله خوبی داری

مسافر شهر غم یکشنبه 28 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 09:46 ب.ظ http://www.bachehayegham.blogfa.com

salam aLi karimi khoBi?
ey Val matlabet jaleb bod
movafagh bashi
up kardam khoshhal misham sar bezaNi ghorbanat
ba chehayegham nemikhaY khodafeZi koniba?

BACHEHAYEGHAM
.....

پژمان یکشنبه 28 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 09:47 ب.ظ http://www.sportboy.blogsky.com

سلام خوبی
جالب بووووود جیگر
موفق و شاد باشی

فر سه‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 02:13 ب.ظ

بهترین توصیف بود اشتهای علی کریمی برای بودن تموم شده کاش همون کریمیی که بود بشه نه یه جادوگر جادو شده ونه یه شهاب .بلکه بهترین بازیکن اسیا امید وارم و دعا میکنم

عاشق همیشگی شنبه 11 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 12:08 ق.ظ

salam ali joon.vaghean harfe dele mano zadi.akhe chera karimi dige oon karimie sabegh nist ke hame paye telvesion ha khire mishodano dripl kardane sho nigah mikardan.to ro khoda yeki oono az khabe semestoonish bidar kone

رضا چهارشنبه 15 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 10:25 ب.ظ http://www.r2e0z0a6.blogfa.com

جوابت فقط اینکه خیلی گلی ..... و منم نمی دونستم که اسم خودت هم علی کریمی ...... باز هم من رو ببخش ....
برای اینکه بتونم از دلت در بیارم هم بیا و تو وبلاگم لینک سایتت رو ببین ... امیدوارم تونسته باشم جبران کنم .....
خیلی گلی و از اینکه اسم دوستم علی کریمی هست به
خودم افتخار می کنم و مطمئن باش درباره وبلاگت حتما با
ایشون صحبت میکنم .... در ضمن اگه می خوای لینک حرکات
زیبای علی کریمی رو برای دانلود بهت بدم...................
خیلی دوست دارم ...... خیلی با شخصیتی ..... و امیدوارم
خودت هم فوتبالیست بشی ...... ولی دوست من بدون
جامعه فوتبال ایران یه خرده مشکل داره و منم مشکلم با
باشگاه فوتبال هما ی تهران در فرودگاه مهر آباد از نظر
مالی بود ...... و منجر به جدایی از این تیم شد ...........
ببخشید که سرت رو درد اوردم و امیدوارم موفق باشی
دوست گلم ... خدانگهدار .... یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد