پایگاه اینترنتی رسمی علی کریمی

:.علی کریمی:. .: Ali Karimi :.

پایگاه اینترنتی رسمی علی کریمی

:.علی کریمی:. .: Ali Karimi :.

درباره بازیکنى که قبلاً جادوگر بود !!!

کریمى باز هم برف باواریا را خواهد دید؟
کریمى برف باواریا را نخواهد دید» ... این جمله سردبیر نشریه کیکر آلمان یادتان هست که در اظهار نظرى عجولانه و پس از انتقال على کریمى از لیگ امارات به بوندس لیگا در مجله اش نوشته بود و ما چه قدر منتظر زمستان آلمان ماندیم و وقتى دانه هاى ریز و درشت برف در استادیوم ها مى آمد چقدر نیش خندهایى به آقاى سردبیر زدیم که: نکند اینکه مى بینى برف نیست آقا!
بله، زمستان باواریا على کریمى را دید یا برعکس. براى فصل اول درخشش خوبى هم بود و حتى در بعضى از بازیها از اول در ترکیب قرار مى گرفت، گل مى زد، رضایت کامل ماگات را در پى داشت و حتى مونیخى ها او را جانشین بالاک مى دانستند، نشان از شروع قابل تحسین جادوگر آن موقع آسیا در بوندس لیگا مى داد. اما حالا شاید متوجه اشتباه کوچک سردبیر کیکر بشویم. «کریمى برف دوم باواریا را نخواهد دید.» بله، شاید منظور این روزنامه نگار آلمانى این بوده و در پیدا کردن اول و دومش دچار خطا شده بود که شاید امسال زمستان مونیخ، هیچ اثرى از على کریمى ما نخواهد داشت. نمى دانیم همه چیز را به گردن آن مصدومیت لعنتى بیندازیم که یک فاصله چند فرسنگى بین على کریمى آن روز و على کریمى امرزو انداخت، یا باید غرور بیش از حد جادوگر سابق را نشانه رویم که از اوج پایینش آورد یا اشباع و بى میلى او را بزرگ کنیم یا ... سرانجام هرچه باشد و هر اتفاقى این بین افتاده باشد، على کریمى دیگر نه براى خودش على کریمى است نه براى ما. این را مى شد حتى از همین بازى اخیر تیم ملى فهمید. او هر ۲ گل تیم ما را زد، اما بازى بى تفاوت و نوع برخوردش پس از به ثمر رساندن گل ها که نشان از بى میلى شدید مى داد، نگذاشت مثل سابق او را دوست داشته باشیم.
Ali Karimi.jpg
حالا شاید وسوسه شویم و ادعا کنیم تیم ملى بدون لژیونرها و حتى على کریمى خیلى موفق تر از این است که نمایش مى دهد. اگر کریمى روزى تنها دلیل امیدوارى ما به تیم ملى بود، اگر روزى میلیون ها نفر دلهاشان را به ساق هاى او گره مى زدند و پوسترهایش را در اتاق ها و عکسش روى تى شرت ها غوغا مى کرد، حالا کمتر کسى است امیدش را به سمت او ببرد.
وقتى مى بینى فلیکس ماگات حتى نیمى از اعتقادى که به بازیکنان پیرش دارد به کریمى ندارد، وقتى یکى مثل حمید زیچ توى تیم هست و على نه، وقتى در ۱۰ بازى فصل فقط ۴۰-۵۰ دقیقه بازى کند و البته وقتى این بازیهاى ضعیف را از او در رقابت هاى ملى مى بینیم، حتماً ته دلمان مى آید چه زود کریمى تمام شد و چه زود على از میان ستاره هاى محبوبمان رفت. (آیا این آخر داستان است؟) وقتى مى شنویم او دوباره مى خواهد به لیگ سهل و آسان امارات برگردد، وقتى مى فهمیم او در گفت وگو با یکى از بازیکنان شاغل در لیگ امارات و در جواب این پرسش که «چه کنم زودتر به اروپا بیایم» گفته است: «مى خواهى اینجا بیایى چه کار؟ همان جا بمان و راحت بازى کن و پول در بیاور و زندگى با شیوخ عرب را بچسب که توى اروپا پدر آدم را در مى آورند!» و وقتى بى میلى هاى او براى قرار گرفتن در ترکیب اصلى بایرن را مى بینیم، قبول کنید جز تکان دادن سر و پیدا کردن جانشینى براى دوست داشتن راهى نخواهیم داشت.
نمى دانم مشکل على کریمى چیست، اما مطمئنیم فیزیکى نیست. نمى خواهم اداى این روان شناس ها را دربیاورم، اما یکى باید به على کمک کند که او حتماً مشکل فکرى (Mental) دارد. او فکرش را باید عوض کند، طرز تلقى اش از آینده فوتبالى و اندیشه هایى که امروز دارند او را به خاموشى کامل مى برد. آن لگدى که او زیر ساک زد نه فشار عصبى بود و نه ناراحتى از تعویض. رفلکسى بود که عذاب فکرى و اندیشه هاى نگران کریمى را به یکباره نشان داد بى آنکه خودش انتظار داشته باشد.
در این شرایط اگر یکى على کریمى را کمک نکند شک نکنید این ستاره خیلى زود نورش را از دست مى دهد که الان خیلى از آن را هم از دست داده است. رفتن او به سالزبورگ اتریش که گویا منظور نظر بایرن مونیخى ها هم هست، على کریمى را به یکى مثل امامى فر، پاشازاده یا امثالهم تبدیل مى کند که از یاد مى روند و فوتبال یادشان مى رود.
بازگشت او به لیگ امارات هم یعنى نابودى کامل و یکى باید اینها را به على بگوید. به جادوگرى که قاره اى به هنرنمایى هایش دل خوش کرده بود. یکى اینها را به على بگوید.

 


 
نظرات 6 + ارسال نظر
امیر شنبه 6 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 11:18 ق.ظ http://pnugarmsar.blogsky.com

سلام علی جان . بابا دمت گرم . زدی تو دهن یک سری شایعه پرون . اون هایی که ادعا می کنن کریمی از بایرن می رود . به وبلاگ ما هم سر بزنب خوشحال می شیم .

محبوبه پنج‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 08:35 ب.ظ

به هر حال علی حق دارد هر طور که دوست دارد زندگی کند وبرای خودش تصمیم بگیرد در واقع این مشکل علی نیست که مادوستش داریم بهتره منطقی باشیم و بگذاریم علی از روزهای حضورش در بایر لذت ببرد.

محبوبه شنبه 13 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 02:41 ب.ظ

فکر میکنم هم حرفهای شما عجولانه بود هم نظر من به هر حال صحبتهای اخیر ماگات همه چیز راروشن کرد.

سورین دوشنبه 15 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 01:00 ب.ظ

سلام بااین مطلب کلی دوستداران علی را ناراحت کردیداماصحبتهای دیروز ماگات همه چیز را روشن کرد

سلام دوشنبه 15 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 05:37 ب.ظ http://www.gheddis.blogsky.com

سلام
می خواستم بینم ما نظر می دیم نظراتمونو می خونید؟
جواب می دید به نظرات؟

بشق چهارشنبه 17 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 04:53 ب.ظ

جادوگر جادو شده ؟تنها چیزیی که میشه گفت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد