پایگاه اینترنتی رسمی علی کریمی

:.علی کریمی:. .: Ali Karimi :.

پایگاه اینترنتی رسمی علی کریمی

:.علی کریمی:. .: Ali Karimi :.

 «گزارش ویژه سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره‌ علی کریمی»
دل کندن از یک قاره و رفتن به قاره‌ای دیگر برای هیچ کس به خصوص بازیکن حرفه‌ای فوتبال کار ساده‌ای نیست. تغییرات اساسی در آب و هوا، فرهنگ و شیوه بازی سبب می‌شود حتی سرآمدهای این رشته‌ی ورزشی نیز همه چیز را فراموش کرده و به محیطی آشناتر بروند.
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) امروز نوشت:« در گذشته انتقال از شرق به غرب برای خیلی از فوق ستاره‌های آسیا مشکلی درد سرساز بود. تلاش‌های «مامینگوا» بازیکن چینی، کیاتیسوک سناموانگ تایلندی و سامی الجابر از عربستان سعودی برای ماندن در اروپا با شکست روبرو شد.
اکنون خوشبختانه بازیکن‌هایی چون پارک جی سونگ در منچستر یونایتد، جونیچی ایناموتو در وست برموویچ
آلبیون و شونسوکه ناکامورا در سلتیک، خود را در تیم‌هاشان جا انداخته‌اند در حالی که بازیکن‌های گذشته دچار مشکل می‌شدند.
علی کریمی با درخشش روز افزون و شروع موفقیت‌هایش در بایرن مونیخ یکی دیگر از خبرسازترین مردان قاره کهن شد. بازیکن تنومند سال‌های دور پرسپولیس تهران خیلی زود خود را با هیاهوی بوندس‌لیگا وفق داد و با به دست گرفتن نقش محوری در میانه زمین بایرن همه را متعجب کرد.
در حالی که روزنامه‌های آلمانی با وسواس زیاد مشغول ایجاد علاقه‌ای شدید برای کریمی بیست و شش ساله بودند، بایرن مونیخ بلافاصله پس از گل نخست مهره اصلی تیم ملی ایران و علمکرد درخشانش در دیدار برابر بایرلورکوزن، نام او را در قلب هوادارانش دید. «جادوی تهران» اعتقاد کاملش را به نظر فلیکس ماگات که توانایی ‌های او را در جایگاه‌های مختلف به کار گرفته، نشان داد:

« من یک مرد میانی‌ام و بیشتر نقش بازی‌ساز را در مرکز زمین دارم اما در آخر سرمربی است که ترکیب اصلی تیم را انتخاب و در مورد توان من بهترین داوری را می‌کند. همیشه نهایت سعی‌ام را می‌کنم تا خواسته مربی‌ را برآورده کنم.»

با وجود آن که سران الاهلی امارات بارها قرار گرفتن در ترکیب اصلی را به کریمی وعده می‌دادند، شماره هشت ایران اروپا را برگزید. او که همواره از جلب توجه دیگران سرباز زده، مبارزه سختی را برای پوشیدن پیراهن قرمزها آغاز کرد.

بازیکن سال آسیا باور دارد که رقابت جدای از مشکلاتی که سر راه دارد باعث بالا رفتن روحیه تیمی در «آلیانس آرنا» می‌شود:« در رختکن با کسی مشکل نداریم. ما در یک تیم هستیم و با هم تفاهم داریم. روشن است که باید برای ثابت بازی کردن مبارزه کنی ولی ما برای یکدیگر احترام قائلیم و تلاش می‌کنیم باشگاه موفقی را بسازیم.»

کریمی در واکنش به کسانی که پیش بینی می‌کنند او بهترین بازیکن تاریخ قهرمان بوندس‌لیگا می‌شود و حتی به دستاوردهای چشمگیرتری نسبت به علی دایی در فصل 99 ـ 1998 دست می‌یابد، حرفی جز قدردانی بر زبان نمی‌آورد: « بوندس‌لیگا یکی از سطح بالاترین لیگ‌های جهان است و تفاوت‌هایش در سازماندهی، برنامه‌ریزی و امکانات تمرینی با دیگر کشورها زیاد است. بایرن بهترین تسهیلات را دارد و هرگز با باشگاه‌های پیشینم قابل مقایسه نیست. در طول چهار سال بازی در دوبی پیشنهادهای جالبی دریافت کردم اما هیچ یک به اندازه پیشنهاد بایرن نظرم را جلب نکرد. همیشه می‌گفتم تمایل برای رفتن به اروپا باید برای پیوستن به تیمی سرشناس باشد که بایرن همان تیم است. با دیدن پیشنهاد ماگات تردید نکردم و زود تصمیم گرفتم.»

خو گرفتن با جوی متفاوت با آنچه ما به‌آن عادت داریم دشوار است اما کریمی خیلی زود در یکی از سخت‌ترین لیگ‌های قاره سبز جا افتاد:

« هر چند در ابتدا مشکل داشتم، اما من حرفه‌ای‌ام وهر چه سریع‌تر آشنا شدن با محیط جدید جزوی از کارم است. اما همه از جمله سرمربی و هم تیمی‌هایم کمک زیادی به من کردند که از آنها بسیار متشکرم.

می‌توانم بهتر از این هم بازی کنم. باید تجربه‌ای بیشتر کسب کنم و به تلاشم برای هر بازی ادامه دهم. شکی ندارم هنوز بهترین بازی من را ندیده‌اید.»

نظرات 3 + ارسال نظر
الهام شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 02:08 ب.ظ http://www.poemforyou.blogfa.com

سلام . خیلی خوشحالم با وبلاگ شما اشنا شدم . لینک شما رو تو لینکم میزارم .

سحر جمعه 6 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 03:19 ب.ظ

بابا دمت گرم

سحر سه‌شنبه 10 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 02:42 ب.ظ

سلام وبلاگتو به روز کنی بد نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد